✓ 14 dagen proberen, 1 jaar garantie
Retourbeleid
Retouren en garantie
Uiteraard verkopen wij alleen de beste producten van de beste merken. Maar soms kan het toch voorkomen dat een lamp defect raakt of tijdens het verzenden een beschadiging oploopt. Na ontvangst van het product heeft u 14 dagen om het product te bekijken en uit te proberen. Binnen deze zichttermijn kunt u het product zonder opgaaf van reden retourneren. Daarnaast krijgt u op iedere led kweeklamp een jaar garantie van ons. Controleer ook de fabrieksgarantie voor eventuele langere garantie.
Stappenplan product retourneren
- Maak melding van uw retour bij de klantenservice
Neem contact op met onze klantenservice en maak melding van het product dat u wil retourneren. U ontvangt vervolgens een retourformulier waar deze stappen en het retouradres ook op staan vermeld.
- U stuurt het product naar ons retour.
Stuur het product retour naar het adres aangegeven op het retouformulier. Stuur het product bij voorkeur retour in de originele verpakking met goede bescherming.
- U krijgt een ontvangstbevestiging
Zodra wij uw retourpakket in goede orde hebben ontvangen ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.
- Uw retourpakket wordt beoordeeld
Vervolgens wordt uw retour gecontroleerd en beoordeeld. In het geval van een defect product binnen de garantietermijn gaan wij aan de slag met de reparatie van het product.
- U ontvangt informatie over de terugbetaling of reparatie
Op het retourformulier kunt u aangeven of het gaat om een retour binnen de zichttermijn of binnen de garantietermijn. Na afhandeling van het retourpakket ontvangt u informatie over de terugbetaling of u ontvangt het gerepareerde product weer thuis.
Indien u heeft gekozen voor het ontvangen van een nieuw product en uw retouraanvraag wordt goedgekeurd ontvangt u een nieuwe e-mail over de verzending van het product. Hierin vindt u de traceercode om op te vragen wanneer het nieuwe product bezorgd wordt.
Indien u heeft gekozen voor een terugbetaling en uw retouraanvraag is goedgekeurd ontvangt u de terugbetaling binnen 5 werkdagen op de rekening waarmee u de bestelling geplaatst heeft.
Voorwaarden product retourneren
14 dagen zichttermijn
Er zijn een aantal voorwaarden voor het retourneren van een product binnen de zichttermijn. Indien u het product zonder opgaaf van reden geretourneerd en het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen dient het gaan om een onbeschadigd product in de originele verpakking. Indien het gaat om een beschadigd product of een product zonder de originele verpakking wordt de retouraanvraag afgekeurd.
1 jaar garantie
Binnen de garantieperiode van een jaar kunt u een defect product retourneren. Wij gaan vervolgens aan de slag om het product te repareren en weer naar u op te sturen. Indien het niet mogelijk is om het product te repareren ontvangt u een nieuw product. Indien dit model niet meer leverbaar is ontvangt u een gelijkwaardig alternatief.
Retourneren
Veelgestelde vragen
Wij laten u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourpakket weten of uw retouraanvraag is goedgekeurd.
Overleg van tevoren met de klantenservice om een afkeuring te voorkomen. Indien uw retour wordt afgekeurd kunnen we het pakket weer naar u terug sturen. Houd er rekening mee dat de verzendkosten hierbij voor uw eigen rekening zijn.
Nadat uw retouraanvraag is goedgekeurd ontvangt u de terugbetaling binnen vijf werkdagen op de rekening waarmee u de bestelling voltooid heeft.
Op het retourformulier wordt altijd om een reden gevraagd. U hoeft dit echter alleen in te vullen als u een product retour stuurt binnen de garantietermijn van een jaar. Binnen de zichttermijn is dit niet nodig.
Na het aanmelden van uw retouraanvraag ontvangt u een retourformulier . Op dit formulier staat het retouradres vermeld. Houd er rekening mee dat dit een ander adres is dan ons normale bezoekadres.
Als u van tevoren uw retour aanmeldt bij onze klantenservice en het formulier volledig invult kunt u ervan uitgaan dat uw retour wordt goedgekeurd.
Ook dit kunt u aangeven op het retourformulier. Indien u een terugbetaling wilt ontvangen kunt u voor de zekerheid uw betaalgegevens nogmaals doorgeven op het formulier.
U als klant betaalt de verzendkosten tenzij het een fout aan onze kant betreft. Bij een fout aan onze kant kan het bijvoorbeeld gaan om het leveren van een verkeerd of defect product. In alle andere gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten bij het terugsturen van een product.